Saturday, November 24, 2012

Bukakan Pintu HidayatMu...

tidak semua orang beruntung tiap masa...
tidak semua orang malang tiap masa...
ya Allah kau berikanlah aku kekuatan...
berikanlah aku ketabahan...
ketabahan untuk bangkit...
ya Allah, kau lindungilah ibuku...
lingdungilah jua ayahku...
sesungguhnya, aku teramat menyayangi mereka...

ya Ilahi, bukakan pintu hidayatMu...
bukakanlah untuk kakak-kakak dan abang-abangku...
berikan petunjukMu buat adik-adikku tersayang...
jangan kau biarkan hanya aku pada jalanMu...
Ya Allah, sesungguhnya aku tak berkuasa...
hanya Kau ya Azim, Maha Besar, Maha Berkuasa...
berkuasa memberi hidayat...
berkuasa membolak balikkan hati hambaMu...

ya Rahman, yang Maha Penyayang...
mohon padaMu kuatkan diri ini...
harungi segala ujian dariMu...
terkadang aku lemah...
terkadang aku tersungkur rebah dan jatuh...
namun, aku bangkit dengan hidayat dan petunjukMu...

ya Rahim, kasihanilah orang-orang yang menyayangiku...
menyayangi tanpa minta balasan dariku...
kasihi la mereka seperti mana mereka menyayangiku...
petunjukMu aku mohon ya Allah...
hanya Kau yang mampu jadikan yang tidak mungkin menjadi mungkin...


aku lemah tanpaMu,
aku rebah tanpa kasih dariMu...
aku hina tanpa petunjukMu...
ya Allah, mohon petunjukMu...
menerangi cahaya cintaMu...


>>rindu pada mereka<<

No comments:

Post a Comment