Friday, April 22, 2011

ATAS NAMA CINTA...

Bismillahirrahmanirrahim...
alhmdulillah sjuta kesyukuran kupnjatkn buatMU yg mncipta seluruh alam dan seisinya...
DIA la maha mncipta... tiap2 ciptaanNYA mmpunyai hikmah yg tersirat n tersurat...

Ni kali pertama ak mnulis dalam blog ni... skdr mngisi mse lapang, n hilang tension jwb exm pg tdi...hehee. ceritanye bermula... amceh2.. hehehee. xde la... just nk cite sal kakak ak jew la...

     ni la k.ngh ak... lawa x??  mmg lawo la.. tgk la kakak spe kn... hehehee

Kali ni ak nk ceritakan ttg jdoh.. remaja seusia aku skrg ni mmg sedang bz cari pasangan hdup msing2 xterkecuali kwn2 aku yg mejoriti tlh berpunya la.. tinggal aku jew yang xlaku.. xlaku kew?? Ye kot.. p ak ad prinsip ak trsendiri la... blom smpai mse lagi la tuk tu smua… bukan pe, ak rse buang mse jew la… kne jge hti org, bg ak susa la… hati ak pn xtrjge, nk jge ati org cmne erk?? Heheee. 

D cni aku nk cite sal kakak aku… kakak aku kwen lu bru brcinta… bhgia smpai skrg… dlu lps kuar u, kakak ak u mne erk dlu… lupe lok… 00ooo.. KUIM @ nme skrg USIM… lps tu amik KPLI tuk jd ckg, akak ak amik PAI…  lps tmt bljr ad la sorg ustz yg sme bljr ng akak aku, nk dtg umah (meminang la~~) huhuu. Tp maa ak kte xya la… org jauh sgt 2… ustz tu org PERAK… aku tau akak aku ske kt ustaz 2,, p da maa aku kte cm tu akak aku terime je la…

Jan 2007 akak aku kne posting kt SABAH… n ustz 2 posting kt SARAWAK… ramai gak la kwn2 akak aku kne posting kat SABAH n SARAWAK… beberapa bulan kemudian kecoh dgn berita ustzh kt sne kne rogol n kne bunuh kt SABAH… ustzh 2 kwn kakak aku… kakak aku nangis tepon ke maa n ayah aku cite… kmi pn ada tgk berite sal kes trsebut… maa aku kte K.ngoh kne kwen la… bru selamat skit…

Lps 2 kwn akak aku knlkn akak aku dgn sorg ustz lpsn mesir… kakak aku blik cuti bulan 5, keluarga ustz 2 dtg meminang… kmi hnye tgk sekeping gambar je bakal abg ipar aku… ok la..hehehee. maa aku terus setuju la sbb org PASIR PUTEH, Klate… mcm2 la maa aku ni kn… maka bertunang la kakak aku… senangkn,,, klu xsilap dorg jupe 2 @ 3 kali jew sblm brtunang… mse bertunang pn abg ipar aku xbalik… dye pn keje kt SABAH jgk…

Cuti akhir thn maka berlasung la majlis perkahwinan mereka… iaitu slps aku hbis pekse SPM… senangkan… majlis sederhana, tp ckup2 meriah… rmai kwn2 kakak aku dtg, xsmpat nk tukar bju pengantin… mmg smue org gmbira la… tp, dlm smua org gembira, aku rse sedih… akak aku da jdi milik org len… wlaubgaimanapn ak msti trima… kwen kn fitrah… kn2…

 
ok2 ni la gmbar kawen kakak aku... spek mate buang pah mne 2 k.ngh??? hehee



Pe motif aku cite ni??? Motifnye adalah… walaupn xbrcinta, akak aku ttp kwen…heheheee. 2 bru se motif… motif ke-2, xbrcinta pn sblom kwen leh bahagia… akak aku skarang da ad 2 org ank… comey2 lg… smua kelahiran SABAH… 



ni ank pertama diorg... nme AHMAD SHAKIR HAZIQ BIN MOHD SHARIFF..



ni ank ke-2 dorg... nme AHMAD ZHOFIRUDDIN BIN MOHD SHARIF...





 adik n abg...





 ni dye keluarga kakak aku tersayang...

Aku syukur sgt2... kakak aku bhgia... ak sentiase doa agar keluarga aku sentiase bahgia ddengan kehidupan masing2... adik n abg 6ti rye blik tau... smua org rndu kt adk n abg... 6ti men bola ng Aizat neh.. aizat da besar tau...hehee.  
  
***************************************************


Aku sayang sgt kt kakak2, abg2, n adik2 aku… aku rse hdup aku mmg lengkap… ad 3 org kakak, 2 org abg, n 3 org adik… mse kcik2 mmg rse rmai… p ble da besar, tgk la.. umah aku tggl 2 org jew… smua da ad khidupan msing2… aku hope sgt2, dorg xlupekn maa n ayah walaupn duk jauh… bile aku call maa n ayh, aku selalu tnye, akak2 n abg2 ak ad tepon x?? lau ad maa nada suara maa aku akn ceria… lau xde ad dgr la nada kcewe… mcm dye kte la… da seminggu akak @ abg aku xcall… ermm... dye rindu la 2… aku hrp akak2 n abg2 aku jgn lupe tepon maa… seminggu sekali pn xpe… jgn la smpai brmggu2 @ brbulan xtepon maa… maa rindu tau, ayah lg la… dorg xkn ckp lau rindu… jd kte kne la pndai2 sndri… tp aku lau smggu xtepon, mmg nangis la…huhuhuuu. ak mnje kew?? xde la.. duk jauh mmg rindu la... smua org kn, bkn ak je... hehehee. tp org len pndai cover... aku? pndai gok cover la...

k la da lwt la... nk mndi lu... len kali ad mse aku tulis lg...
dgn lafaz wabillahitaufiqwalhidayah, asslamualaikum w.b.t...=)


  ***********************************************************
aku suka lgu ni... Atas Nama Cinta-UNIC

video




Wednesday, April 6, 2011

Wardatul Syauqah???

 Asslamualaikum w.b.t dan salam mahabbah...=).

      Segala puji-pijian pdaNya, pencipta seluruh alam dan selawat serta salam keatas junjungan mulia Baginda Rasulullah s.a.w... Dgn lafaz Bismillahirrahmanirrahim sy mula melangkah kealam fantasi blog... Moga ia mendatangkan lebih kebaikan dan terhindar dr keburukan... 



Wardatul Syauqah?? pasti ada yang bertanya nama siapa ini? kn2? xde nme spe2 pn... wardatul adlh perkataan bhs arab yang dr kte dasar WARDAH, iaitu bunga... Syauqah pula dr kte dasar SYAUQ, iaitu rindu...